سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم عامل WebOS چیست؟

 

سیستم عامل WebOS

 

سیستم عامل استفاده شده در تلویزیون های الجی چیست؟

تلویزیون های ال جی از مهم ترین و پر فروش ترین تلویزیون های بازار های امروزی هستند که دارای کیفیت برتر و سرعت عمل بسیار عالی هستند. اما یک مسئله در مورد این نوع تلویزیون ها این است که آیا در مورد سیستم عامل استفاده شده در این تلویزیون ها چیزی می دانید؟ آیا نقش سیستم عامل WebOS را در تلویزیون ها می دانید؟ در قسمت های پایین در مورد همه این سوالات بحث خواهد شد پس لطفا همه مقاله را در این باره مطالعه نمایید.

 

تلویزیون الجی با سیستم عامل WebOS

 

سیستم عامل WebOS چیست؟

هر تلویزیونی مانند دیگر محصولات تصویری نیازمند یک سیستم عامل است تا فرآیند های دیجتالی داخل آن را کنترل نموده و عملیات های آن را اجرا نماید. در تلویزیون های الجی یک سیستم عامل بر پایه لینوکس وجود دارد که در سال 2013 توسط الجی خریداری شده است. این سیستم عامل که با نماد WebOS معرفی شده است دارای نسخه های متعددی است که هر ساله جدیدترین آن در پیشرفته ترین تلویزیون های الجی قرار داده می شود. سیستم عامل تحت وب HP Web OS از سیستم عامل هایی است که توسط شرکت پالم گسترش داده شده بود تا اینکه در سال 2013 همانطور که گفته شد توسط الجی خریداری شد و استفاده از آن انحصارا برای الجی شد. امروزه علاوه بر تلویزیون های الجی در گوشی های پالم و اچ پی نیز از این سیستم عامل جذاب استفاده می شود. جدیدترین نسخه این نوع از سیستم عامل های جذاب موجود در دنیای تلویزیون سازی WebOS 3.5 است که امسال به بازار های جهانی عرضه شده است. نسخه قدیمی آن که WebOS 3.0 است سال گذشته به بازار عرضه شد اما به دلیل مشکلات سخت افزاری نتوانست بر روی تلویزیون های قدیمی تر نصب شود به همین دلیل چندان مورد توجه قرار نگرفت. وب او اس در سال های اول بدون حرف W بزرگ بود اما بعدها به اسم رسمی امروزی تغییر یافت و معروفیت زیادی را به خود اختصاص داد. شرکت ال جی با استفاده از فناوری های خود، استفاده از آن را بسیار راحت کرده است. پس سرعت عمل، دقت و پیچیده نبودن این سیستم عامل می تواند راه هایی برای پیشرفت بهتر شرکت ال جی برای تلویزیون آن برند را فراهم کند.

 

تلویزیون الجی سیستم عامل WebOS

 

ویژگی های سیستم عامل WebOS در تلویزیون های الجی؟

  • استفاده آسان از سیستم عامل WebOS

در اکثر تلویزیون هایی که امروزه شرکت ال جی به کار می برد، سیستم عامل WebOS نهفته است. به همین دلیل کار کردن با همه تلویزیون های ال جی بسیار راحت است اما چرا و چگونه؟ بر روی هر سیستم عاملی یک فهرست مطالب و چندین برنامه از پیش نصب شده وجود دارد تا کاربران آن بتوانند به راحتی هر نوع خواسته خود را اجرا نمایند. اما برای استفاده از این امکانات باید قبل از کار کردن با فهرست مطالب، سیستم عامل وب او اس را بر روی تلویزیون صب نمایید. هنگامی که تلویزیون را روشن کردید یک پرنده لوبیایی ظاهر می شود. این پرنده هر مرحله رابرای شما توضیح داده و راهی مرحله بعد می کند. برای ادامه هم باید در هر مرحله دکمه OK را بر روی ریکموت کنترل جادویی تلویزیون های ال جی فشار دهید. لازم به ذکر است که خود سیستم عامل تشخیص می دهد که در چه زمانی و در چه زمانی یک دستگاه خارجی به تلویزیون وصل شده است.

  • دسترسی راحت به همه برنامه های تلویزیون

همانطور که در سطر بالا گفته شد این سیستم عامل بر روی خود چندین برنامه جذاب و متنوع را داراست. اما راه دسترسی به آن چیست و چگونه است؟ بر روی سیستم عامل این نوع تلویزیون ها یک فهرست مطالب وجود دارد که همه برنامه ها و تنظیمات مورد نیاز کاربران را در یک دسته بندی منظم جمع آوری کرده است تا در صورت نیاز بتوانید از آنها با نهایت سادگی و آسایش استفاده نمایید. مثلا برای دسترسی به محتوای نتفلیکس و یوتیوب کافی است تا ریموت کنترل جادویی ال جی را برداشته و دکمه مربوط به آنها را فشار دهید تا در یک چشم برهم زدن به روی آنها در فهرست مطالب ال جی بروید. بر روی این فهرست همه نوع برنامه ای از جمله یوتیوب، نتفلیکس، فروشگاه ال جی، موزیک و … وجود دارد که فقط با فشار دادن یک دکمه به آنها دسترسی خواهید داشت.

  • دسترسی سریع و دقیق به برنامه های موجود در فهرست مطالب ال جی

علاوه بر دسترسی آسان و راحت به برنامه های موجود در فهرست مطالب، یکی دیگر از ویژگی های جذاب این سیستم عامل، ایجاد کردن راهی برای دسترسی سریع به این برنامه هاست. گفته شد که وب او اس مبتنی بر لینوکس است لینوکس یکی از مهمترین سیستم عامل هایی است که در جهان امروزی محبوبیت زیادی برای سرعت و دقت عمل خود دارد به همین دلیل نیز برنامه های تلویزوین های ال جی را در کثری از ثانیه اجرا می کند.

 

تلویزیون الجی سیستم عامل WebOS

 

نتیجه گیری

اگر چه شرکت های امروزی از سیستم عامل اندرویدی استفاده می کنند و می توانند همه نوع برنامه هایی که گوشی های هوشمند می توانند اجرا کنند را ساپورت کنند، اما ال جی بر روی این سیستم عامل مانده و بر این اصل استوار است که همه نوع وسایل و ابزار آلات مورد استفاده خود را خود تولید کند. همچنین برای این مشکل یک راه بسیار جالب طراحی کرده به طوری که در نسخه جدید سیستم عامل خود توانسته است برنامه LG TV PLUS APP را اجرا کند تا برخی از کم و کاستی های این سیستم عامل را جبران نماید. جهت خرید تلویزیون ال چی از بانه با سایت کندوش در ارتباط باشید